Sähköiset asiointikanavamme
Sähköisiin asiointikanaviimme kirjautuminen
LSJH:lla on tällä hetkellä käytössä kaksi eri sähköistä asiointipalvelua, joihin pääset kirjautumaan alempana. Olemme asteittain siirtymässä kokonaan uuden OmaLSJH-palvelun käyttöön.
Pientaloasukkaat tai mökkeilijät
Pientaloasukkaat tarvitsevat ensimmäiseen kirjautumiseen asiakasnumeronsa ja heille osoitetun LSJH:n laskun numeron – molemmat löytyvät meiltä aiemmin saadusta laskusta.
- Kaikki LSJH:n toimialueen kiinteistönomistajat ovat LSJH:n asiakkaita ja ovat saaneet LSJH:lta muun muassa jätehuollon perusmaksulaskun. Voit kopioida ensimmäiseen kirjautumiseen tarvittavat asiakas- ja laskunumerot saamastasi perusmaksulaskusta tai mistä tahansa muusta sinulle osoitetusta laskusta, jonka laskuttaja on Lounais-Suomen Jätehuolto Oy.
- Asiakasnumero löytyy myös LSJH:n biojätekirjeestä, joka lähetetään porrastetusti kaikille LSJH:n alueella sijaitseville yli 10 000 asukkaan taajamissa oleville kiinteistöille tammikuun 2024 loppuun mennessä.
Jos et löydä asiakas- tai laskunumeroasi, toimi näin:
- Jos et löydä asiakasnumeroasi, saat sen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Kätevimmin asia hoituu verkkosivuiltamme löytyvän chatin kautta, joka palvelee arkisin klo 9–15.
- Jos sinulla on asiakasnumero ja tarvitset vain pelkän laskun numeron, voit tilata sen tekstiviestillä numerosta 13131. Viesti maksaa normaalin tekstiviestin verran. Kirjoita viestiin ”LSJH välilyönti asiakasnumero”, esimerkiksi ”LSJH 00-1234567-00”. Saat paluuviestinä laskun numeron. Jos puhelinnumeroasi ei löydy asiakastiedoistasi, saat paluuviestinä ohjeen ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.
- Jos et ole saanut kirjettä eikä sinulla ole vanhoja laskuja jäljellä, saat asiakasnumeron ja laskun numeron ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Kätevimmin asia hoituu verkkosivuiltamme löytyvän chatin kautta, joka palvelee arkisin klo 9-15.
Isännöitsijät ja muut taloyhtiöiden jätehuollosta vastaavat
Isännöitsijä, taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja tai näiden erikseen valtuuttama henkilö tarvitsee OmaLSJH-palveluun kirjautumiseen erilliset tunnukset.
- Mikäli vastaat taloyhtiön jätehuollon järjestämisestä, saat OmaLSJH-tunnukset ja ohjeet kirjautumiseen lähettämällä seuraavat tiedot otsikolla ”Käyttäjätunnustilaus” osoitteeseen taloyhtiot@lsjh.fi:
- Nimesi
- Isännöitsijätoimiston nimi / Taloyhtiön nimi ja osoite (jos yksittäinen kohde) sekä roolisi taloyhtiössä (esimerkiksi hallituksen puheenjohtaja)
- Sähköpostiosoitteesi
- Matkapuhelinnumerosi
OmaLSJH
Yllä olevasta linkistä pääset kirjautumaan uuteen OmaLSJH-palveluun. Huom! OmaLSJH-palvelu on vielä kehitysvaiheessa ja sen käyttöominaisuuksia kehitetään ja parannetaan vielä. Alla olevasta listasta näet, ketkä voivat toistaiseksi käyttää palvelua.
OmaLSJH-palvelua voivat toistaiseksi käyttää:
- Kaikki kompostointi-ilmoituksen tekijät
- Taloyhtiöt, lue lisää
- Yli 10000 asukkaan taajamassa asujat, joille on tullut kirje biojätteen erilliskeräysvelvoitteista
- Sekajätteiden tyhjennyspalveluiden osalta Kemiönsaaren, Maskun, Mynämäen, Naantalin, Nousiaisten, Raision, Ruskon Vahdon ja saaristo-Paraisten asukkaat. (Uusien asiakkaiden kuitenkin toistaiseksi käytettävä vanhaa sähköistä asiakaspalvelua.)
OmaLSJH palvelussa voit muun muassa:
- LSJH:n toimialueen taloyhtiöt voivat tilata ja muokata pakkaus- ja biojätteen tyhjennyspalveluita ja ilmoittaa kompostoinnista.
- LSJH:n toimialueen pientaloasukkaat voivat tehdä kompostointi-ilmoituksen.
- yli 10 000 asukkaan taajama-alueella asuvat pientaloasukkaat voivat muun muassa tilata biojäteastialle tyhjennykset.
- Kemiönsaaren, Maskun, Mynämäen, Naantalin, Nousiaisten, Raision, Ruskon Vahdon ja saaristo-Paraisten asukkaat ja taloyhtiöt voivat tilata ja muokata sekajätteiden tyhjennyspalveluitaan.
- OmaLSJH-tietopankki -linkeistä löytyy lisätietoa siitä, mitä kaikkea OmaLSJH:ssa voi tehdä.
Vanha sähköinen asiointipalvelu
Yllä olevasta linkistä pääset kirjautumaan vanhaan sähköiseen asiointiin, jota voivat käyttää kaikki toimialueemme asiakkaat. Huom! Taloyhtiöiden ja uuden biojätekeräyksen piiriin kuuluvien tulee käyttää uutta OmaLSJH-palvelua.
Vanhassa sähköisessä asiointipalvelussa voit muun muassa:
- tarkistaa ja muuttaa asiakastietojasi
- tarkistaa jäteastiasi seuraavan tyhjennyspäivän
- muuttaa jäteastian tyhjennysväliä tai tehdä lisätyhjennystilauksen
- tehdä muutoksia jätehuoltopalveluusi
- ilmoittaa kiinteistösi jätevesijärjestelmän tiedot
- antaa palautetta
- ilmoittaa biojätteen kompostoinnista jätehuoltoviranomaiselle
Vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin ja lisätietoa löydät OmaLSJH-tietopankeista.